Etika Mengai...

Membawa balik ikan yang diperlukan sahaja / Tidak membuang sampah merata-rata / Sentiasa meningkatkan ilmu memancing dan pengendalian bot / Mematuhi peraturan memancing dan pengendalian bot / Menghormati hak-hak pemancing lain / Menghormati peraturan padang pancing persendirian / Menyebarkan pengetahuan / Menyokong usaha-usaha pemuliharaan alam sekitar / Tidak melepaskan ikan dan tumbuhan keperairan awam / Berusaha membangunkan sukan memancing.

Yooo...jgn lupa 28/02/2009 Sabtu, program mengai d Tuas. Kumpul kat rumah Azrul 3:45am. Bot jam 5:00am. Tenggiri dah mula mengamok....
Sebarang pendapat, cadangan, luahan atau apa pun untuk dikongsi bersama, boleh diemailkam kepada : pimengai@gmail.com Terimakasih.

Sunday, January 11, 2009

...........apabila nak mengankat kail atau nak temgok umpan

Untuk mereka yang pergi memancing kat laut dang bot ka feri ka atau rakit ka atau apa saja. Ketika memancing di atas benda benda sedemikian ingat lah ketika hendak mengangkat pasti kan anda menyentak... kerana ada specis ikan yang hanya mengkebam saj umpan dan apabila kita tarik kail dia melepaskan nya.Jadi sentap adalah yang terbaik.semasa nak cheak umpan atau nak karau tali.

No comments:

Post a Comment

24/01/2009 Tuas

Cuaca cantik... Ayaq cantik... ikan hauuuu...

06/12/2009 Tuas

Kemaman Takku Duga

Ok...Thankyou